PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Pilates ÔÇô descoperi╚Ťi beneficiile acestui sport

CE ESTE PILATES ? CARE SUNT PRINCIPIILE ESENȚIALE ALE ACESTEI DISCIPLINE? CARE SUNT BINEFACERILE METODEI PILATES? CARE SUNT DIVERSELE TIPURI DE PILATES ? PENTRU CINE ?

Dezvoltarea armonioas─â a corpului, corectarea posturilor gre╚Öite, recuperarea vitalit─â╚Ťii fizice, stimularea ╚Öi ├«n─âl╚Ťarea spiritului ... iat─â o abordare care merit─â salutat─â! Pentru a v─â convinge s─â practica╚Ťi pilates, Domyos v─â dezv─âluie toate binefacerile acestei metode.

PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Ce este pilates ?

Pilates este o metod─â de ├«nt─ârire a mu╚Öchilor profunzi, care sunt responsabili cu men╚Ťinerea posturii. Mu╚Öchii profunzi sunt mu╚Öchii centrali, situa╚Ťi ├«ntre coaste ╚Öi bazin, precum ╚Öi ├«n jurul coloanei vertebrale (abdominali, plan╚Öeu pelvian ╚Öi mu╚Öchii spatelui). Ei constituie centrul energetic al corpului, care ne permite s─â fim mai puternici ╚Öi mai stabili. Pilates este, de asemenea, o disciplin─â care permite ├«mbun─ât─â╚Ťirea cunoa╚Öterii propriului corp, a for╚Ťei ╚Öi a limitelor acestuia pentru a-l putea folosi mai inteligent.

PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Care sunt principiile esen╚Ťiale ale acestei discipline?

RESPIRAȚIA
Respira╚Ťia este specific─â. Este o respira╚Ťie lateral─â toracic─â, ce permite o mai bun─â utilizare a pl─âm├ónilor (inspira╚Ťie pe nas, expira╚Ťie pe gur─â).

CONCENTRAREA
Trebuie s─â con╚Ötientiz─âm ├«n ├«ntregime fiecare mi╚Öcare ╚Öi executarea acesteia pentru o calitate optim─â a fiec─ârui exerci╚Ťiu.

CENTRAREA
Toate mișcările trebuie să pornească din centrul energetic al corpului, din abdomen.

CONTROLUL
Trebuie s─â v─â controla╚Ťi fiecare mi╚Öcare, asociindu-i respira╚Ťia ╚Öi mintea. Trebuie s─â fim pe deplin con╚Ötien╚Ťi de corpul nostru pentru a putea controla fiecare postur─â, fiecare gest ╚Öi pentru a le resim╚Ťi ├«n profunzime.

FLUIDITATE
Mi╚Öc─ârile sunt fluide ╚Öi sunt efectuate cu o anumit─â gra╚Ťie, pentru a aduce tot echilibrul necesar armoniei c─âutate de aceste exerci╚Ťii.

PRECIZIE
Trebuie s─â c─âut─âm calitatea execu╚Ťiei mi╚Öc─ârii ╚Öi nu cantitatea. Gesturile efectuate trebuie s─â fie studiate cu foarte mare aten╚Ťie pentru ca ele s─â aib─â o influen╚Ť─â real─â asupra musculaturii tale.

PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Care sunt binefacerile metodei pilates?

ÔÇ×Dup─â 10 ╚Öedin╚Ťe vei sim╚Ťi diferen╚Ťa. Dup─â 20 de ╚Öedin╚Ťe vei vedea diferen╚Ťa. Iar dup─â 30 de ╚Öedin╚Ťe, vei avea un corp cu totul nou!ÔÇŁ ÔÇô iat─â o promisiune f─âcut─â de Josef Pilates, creatorul unei metode care prezint─â numeroase beneficii. ├Ämbun─ât─â╚Ťirea posturii ╚Öi ├«nt─ârirea musculaturii profunde: durerea de spate dispare, abdomenul se tonific─â, ├«ntregul corp devine puternic ╚Öi suplu. ├Ämbun─ât─â╚Ťire ╚Öi un mai bun control al mi╚Öc─ârilor sportive. Tonifierea mu╚Öchilor motori (mu╚Öchi superficiali, cum ar fi: ischiogambierii ÔÇô ├«n spatele coapselor, psoas -flexorii de la ╚Öold). ├Ämbun─ât─â╚Ťirea amplitudinii articulare, a for╚Ťei, a rezisten╚Ťei ╚Öi a for╚Ťei musculare. Masarea organelor interne. Favorizarea circula╚Ťiei sangvine. Reducerea riscurilor de r─ânire sau dezechilibru muscular. Dezvoltarea armonioas─â a musculaturii.

PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Care sunt diversele tipuri de pilates ?

Dup─â crearea metodei de c─âtre Joseph Pilates au ap─ârut ╚Öi alte variante. ├Ä╚Ťi prezent─âm 3 abord─âri diferite pe care le po╚Ťi, de asemenea, testa:

STOTT PILATES
Metod─â accesibil─â, foarte bl├ónd─â ╚Öi accesibil─â tuturor, care ├«╚Ťi permite s─â te men╚Ťii ├«n form─â ╚Öi s─â te antrenezi toat─â via╚Ťa. Ea asociaz─â ├«ntinderile, exerci╚Ťiile de respira╚Ťie ╚Öi gimnastica u╚Öoar─â.

PILATES POWER
Metodă de antrenament a corpului care stimulează în același timp mintea și poate fi practicată cu obiecte mici (minge, elastic, cerc, arc din spumă).

YOGA PILATES
Este un amestec de yoga ╚Öi pilates ├«n care suple╚Ťea ╚Öi forma sunt stimulate ├«n acela╚Öi timp, ├«ncuraj├ónd ╚Öi o respira╚Ťie lent─â ╚Öi controlat─â pe toat─â durata practic─ârii exerci╚Ťiilor.

PILATES ÔÇô DESCOPERI╚ÜI BENEFICIILE ACESTUI SPORT

Pentru cine ?

Cursurile de pilates se adreseaz─â tuturor, deoarece exerci╚Ťiile, de╚Öi sunt solicitante, nu sunt nici violente ╚Öi nici traumatizante pentru corp. Astfel, femeile ╚Öi b─ârba╚Ťii, sportivi sau nu, persoanele ├«n v├órst─â, r─ânite sau aflate ├«n convalescen╚Ť─â, persoanele stresate, obosite, care sufer─â de rigiditate, femeile ├«ns─ârcinate sau care tocmai au n─âscut pot practica pilates, deoarece aceast─â metod─â este progresiv─â (dac─â ave╚Ťi ├«ndoieli, nu ezita╚Ťi s─â cere╚Ťi p─ârerea unui medic). Exerci╚Ťiile pot fi adaptate ├«n func╚Ťie de nivel, de nevoile fiec─ârei persoane ╚Öi de eventualele patologii.

├Än ce ritm trebuie practicat pentru a ob╚Ťine rezultate eficiente ? Pilates este o disciplin─â bl├ónd─â, ce poate fi practicat─â f─âr─â modera╚Ťie. Ca orice activitate fizic─â, ea trebuie s─â fie practicat─â s─âpt─âm├ónal pe toat─â perioada anului pentru a fi eficient─â. Staful nostru: participa╚Ťi la 2 - 3 ╚Öedin╚Ťe de pilates pe s─âpt─âm├ón─â, ├«n func╚Ťie de v├órst─â ╚Öi de obiectivul t─âu.