CE ESTE PILATES ╚śI DE CE AR TREBUI S─é ├ÄL PRACTICI: AFL─é TOT CE TREBUIE S─é ╚śTII DESPRE ACEST SPORT DE AICI!

Ce este pilates și de ce ar trebui să îl practici: află tot ce trebuie să știi despre acest sport de aici!

Ce este pilatesul ╚Öi care sunt beneficiile acestui sport? Care este echipamentul necesar pentru pilates? Tipuri de exerci╚Ťii pilates

Dac─â ├«╚Ťi dore╚Öti s─â ├«╚Ťi modelezi, tonifiezi ╚Öi ├«ntre╚Ťii corpul, pilatesul este unul dintre sporturile care o sa te ajute cu siguran╚Ť─â. Afl─â ├«n acest articol ce este pilatesul, care sunt beneficiile acestuia, ce materiale sunt necesare pentru a practica acest sport ╚Öi care sunt tipurile de exerci╚Ťii pe care le po╚Ťi realiza!

1. Ce este pilates și care sunt beneficiile practicării acestui sport?

Ceea ce multe persoane nu ╚Ötiu, probabil, despre pilates, este faptul c─â acesta a fost inventat de c─âtre practicantul de bobybuilding german Joseph Hubertus Pilates ├«n urm─â cu mai mult de 100 de ani. Pilates constituie un antrenament modern de fitness care poate fi executat de oricine, este util pentru tonifiere, ├«ntre╚Ťinere, dar prezint─â beneficii ╚Öi pentru persoanele care au nevoie de recuperare fizic─â.


Beneficiile exerci╚Ťilor de pilates sunt:
- corectarea posturii;
- cre╚Öterea mobilit─â╚Ťii;
- arderea în medie a 286 de calorii pe oră pentru nivelul de începător;
- tonifierea corpului;
- cre╚Öterea for╚Ťei ╚Öi tonusului mu╚Öchilor;
- ameliorarea durerilor și reducerea tensiunii coloanei vertebrale;
- ├«mbun─ât─â╚Ťirea circula╚Ťiei s├óngelui;
- ├«mbun─ât─â╚Ťirea respira╚Ťiei;
- echilibrarea centrului de greutate;
- creșterea oxigenării creierului;
- ├«mbun─ât─â╚Ťirea mobilit─â╚Ťii articula╚Ťiilor;
- creșterea puterii de concentrare;
- relaxarea min╚Ťii;
- întărirea sistemului imunitar;
- reducerea stresului, depresiei, anxiet─â╚Ťii. 

Dup─â cum se poate vedea ╚Öi din lista de mai sus, beneficiile asociate cu acest tip de exerci╚Ťii sunt multiple ╚Öi variate. Este ├«ns─â important s─â te asiguri c─â le practici corect ╚Öi c─â acestea sunt potrivite pentru tine. De aceea, ├«nainte de a ├«ncepe un program de exerci╚Ťii fizice ar trebui s─â ceri sfatul unui medic specialist, pentru a afla dac─â acesta corespunde capacit─â╚Ťii tale de efort.
Dac─â e╚Öti interesat de surse suplimentare de informa╚Ťii despre rolul activit─â╚Ťii fizice ├«n men╚Ťinerea s─ân─ât─â╚Ťii fizice ╚Öi psihice, te invit─âm s─â vizitezi blogul MedLife, unde po╚Ťi afla, de exemplu, tot ce trebuie s─â ╚Ötii despre depresie sau cum ├«╚Ťi po╚Ťi ├«mbun─ât─â╚Ťi sistemul imunitar prin practicarea regulat─â de exerci╚Ťii fizice. 

De╚Öi pilatesul poate fi considerat asem─ân─âtor cu alte sporturi bazate pe exerci╚Ťii de acest fel, de exemplu yoga, acesta prezint─â mai multe deosebiri care ├«l diferen╚Ťiaz─â de alte sporturi.
Diferen╚Ťe ╚Öi asem─ân─âri ├«ntre pilates ╚Öi yoga:
- ambele sporturi ├«nt─âresc mu╚Öchii, ├«ns─â yoga se bazeaz─â pe men╚Ťinerea unor posturi (├«nt─ârirea static─â a mu╚Öchilor), ├«n timp ce pilatesul se bazeaz─â pe mi╚Öc─ârile - continue (├«nt─ârirea dinamic─â a mu╚Öchilor);
- originea diferă: yoga a apărut acum mai bine de 5.000 de ani în Asia, în timp ce pilatesul a apărut în Germania, la începutului secolului XX;
- ambele se bazeaz─â pe respira╚Ťie, ├«ns─â yoga folose╚Öte respira╚Ťia ad├ónc─â doar pentru unele por╚Ťiuni din sesiunea de exerci╚Ťii, iar pilates folose╚Öte inspira╚Ťia pe nas ╚Öi expira╚Ťia pe gur─â pe tot parcursul sesiunii;
- pentru yoga ╚Öi pilates se folosesc saltele speciale pentru exerci╚Ťii, ├«ns─â se pot ad─âuga ╚Öi alte accesorii, ├«n func╚Ťie de sport;
- ambele sporturi se bazeaz─â pe coordonarea minte-corp, dar yoga antreneaz─â ╚Öi mintea ╚Öi partea spiritual─â prin medita╚Ťie;
- at├ót yoga, c├ót ╚Öi pilatesul asigur─â o cre╚Ötere a flexibilit─â╚Ťii ╚Öi puterii musculare;
- pilates se concentreaz─â pe exerci╚Ťii bazate pe lucrul cu coloana vertebral─â, iar yoga se bazeaz─â pe exerci╚Ťii ce lucreaz─â diferite grupe de mu╚Öchi, ├«n scopul ├«mbun─ât─â╚Ťirii echilibrului;
- pilates se folose╚Öte mai mult pentru recuperarea fizic─â, ├«n timp ce yoga este folosit─â, ├«n general, pentru reabilitarea mental─â ╚Öi emo╚Ťional─â.

CE ESTE PILATES ╚śI DE CE AR TREBUI S─é ├ÄL PRACTICI: AFL─é TOT CE TREBUIE S─é ╚śTII DESPRE ACEST SPORT DE AICI!
CE ESTE PILATES ╚śI DE CE AR TREBUI S─é ├ÄL PRACTICI: AFL─é TOT CE TREBUIE S─é ╚śTII DESPRE ACEST SPORT DE AICI!

2. Care este echipamentul necesar pentru pilates?

Pentru o practicarea corecta a exerci╚Ťiilor de pilates, este nevoie de echipament care s─â asigure o antrenarea eficient─â ╚Öi de ├«mbr─âc─âmintea special─â suficient de comod─â ╚Öi flexibil─â.

CE ESTE PILATES ╚śI DE CE AR TREBUI S─é ├ÄL PRACTICI: AFL─é TOT CE TREBUIE S─é ╚śTII DESPRE ACEST SPORT DE AICI!

3. Tipuri de exerci╚Ťii pilates

├Än ╚Öcolile gimnaziale ╚Öi ├«n licee, orele de educa╚Ťie fizic─â ╚Öi sport sunt obligatorii pentru to╚Ťi elevii, mai pu╚Ťin pentru cei care sufer─â de afec╚Ťiuni medicale ├«n care efortul fizic este contraindicat. Profesorii au responsabilitatea de a-i face pe copii s─â ├«ndr─âgeasc─â sportul ╚Öi s─â a╚Ötepte cu ner─âbdare aceste ore, iar cu indulgen╚Ť─â, imagina╚Ťie ╚Öi perseveren╚Ť─â, pot ob╚Ťine rezultate uimitoare!

Exist─â mai multe tipuri de exerci╚Ťii pilates:

Stott Pilates: exerci╚Ťii care se bazeaz─â mult pe antrenarea coloanei ╚Öi pe tehnicile de respira╚Ťie, ├«mbun─ât─â╚Ťind postura, echilibrul ╚Öi flexibilitatea;
Pilates Cadillac: exerci╚Ťiile de acest tip se fac folosind un aparat special, numit Cadillac, antren├ónd anumite grupe de mu╚Öchi;
Winsor Pilates: combin─â antrenamentele u╚Öoare cu exerci╚Ťiile cardio, av├ónd rol ├«n arderea rapid─â a caloriilor;
Reformer Pilates: aceste exerci╚Ťii se practic─â folosind aparatur─â specializat─â ╚Öi ajut─â la cre╚Öterea flexibilit─â╚Ťii ╚Öi puterii;
Mat Pilates: exerci╚Ťii pentru care se folosesc saltelele ╚Öi alte echipamente speciale, fiind unul dintre cele mai r─âsp├óndite tipuri de exerci╚Ťii pilates.

├Äncepe s─â ├«╚Ťi lucrezi corpul, ├«ntre╚Ťine-l prin exerci╚Ťii pilates ╚Öi, cu siguran╚Ť─â, vei vedea diferen╚Ťa. Alege produse din gama variat─â Decathlon pentru a practica aceste exerci╚Ťii, indiferent de cele pe care vrei s─â le ├«ncerci!